~ WaniTa SolehaH untuk LelaKI SoleH~


~SaHabAt AdaLaH SeJaRAh YAnG diKEnanG SepaNJang MAsA~

~SaHabAt AdaLaH SeJaRAh YAnG diKEnanG SepaNJang MAsA~


Followers

Thursday, July 12, 2012

Tuhan Tolong Aku

          Rasa macam nak nangis. Setiap saat dan detik Allah bukak pintu hatiku untuk berfikir tentang semua dosa yang telah aku lakukan. Rasa sangat-sangat bersalah, dengan Allah, dengan manusia.. Kenapa Allah turunkan ujian sebegini padaku?? Kalau nak difikirkan memang pedih sangat ujian Allah ni.. Tapi inilah hakikatnya. Kita tak boleh nak pertikaikan apa yang telah Allah turunkan pada kita. But, we just have to deal with it dengan redha pada apa yang Allah dah bagi.



         EGO. manusia kenapa perlu ada ego. Kenapa perlu rasa diri tu betul sangat hanya bila kau berpegang pada ego? Kenapa tak boleh nak mengaku diri sebenar lah yang salah and takde kaitan dengan orang lain. Kenapa masih perlu lagi melihat kebelakang?? Kenapa perlu mempersalahkan peristiwa yang telah berlaku? Semua tu Allah yang susun untuk beri kita lebih kuat.. Itulah pengalaman. Kan pengalaman tu mematangkan kita bukan melatih kita untuk jadi pendendam dan pemendam. Please banish your ego. it doesn't suit you.


          To my beloved _____ & _____ i'm feel really sorry. I wanna make an apologise.. but because of an ego, I seriously can't do it.Ya Allah tolong aku. Aku tak nak disebabkan ego Kau halang untukku masuk ke syurgaMu.. Kenapa perlu renggang kan hubungan sillaturrahim sedangkan kau tahu memutuskan sillaturrahim adalah salah satu sebab doamu tidak dimakbulkan. Sayang dan penatlah kau berdoa bagai tapi doa tidak dimakbulkan hanya kerana ego.


       Tolong sayang diri sendiri. Memaafkan dan meminta maaf adalah salah satu kunci kebahagiaan. Hidup tidak akan tenang tanpa kemaafan dari Tuhanmu dan kemaafan dari manusia. Inilah ujian Allah padaku. Tak mampu untuk meminta maaf dan memaafkan. Tolong Ya Allah lapangkan hatiku.. Aku mohon pada Mu tolong aku, Permudahkan aku. Kaulah Al-Wadud.. Tanpa pertolongan Mu aku seperti hilang segala-galanya, ZERO.




3 comments:

  1. i feel the same dear...
    always pointing fingers to others but the mistake actually come from me...Allah...

    And mashaallah your post remind me to correct myself, my mistake..

    may Allah helps us to purify our heart..T_T

    ReplyDelete
  2. Nash.. serious nak berubah.. doakan (^_^)

    ReplyDelete
  3. salam.

    Jika mahu berubah yiada apa yang dapat halang hanya Allah menjadi saksi kepada ketawaan kita kepadanaya

    ReplyDelete